Brev:
Spørgsmål vedr. natflaske og spisevaner (part 2)
2. februar 2017
Alder:
13 mdr.
Spørgsmål vedr. natflaske og spisevaner (part 2)
Hej Helen
Mange tak for dit svar og for de mange ideer til spændende madretter, der også indeholder grøntsager :-) Det er meget inspirerende!
Dit svar på mit første brev har ledt til et enkelt spørgsmål mere fra min side, som jeg håber det er i orden, at jeg stiller her.
Jeg tror egentlig, at min søn får rigeligt mad i løbet af dagen. Vi synes i hvert fald, at han har en rimelig god appetit, og det er også det, vi hører fra vuggestuen. Problemet er bare, at han er meget selektiv med, hvad han vil spise, og varm aftensmad er ikke lige sagen. Jeg har dog de sidste par dage prøvet at fjerne eftermiddagsmåltidet kl.16 og erstatte det med en banan eller lignende, og det har faktisk betydet, at han har været langt mere interesseret i aftensmaden. Vi har også fået en portion grød i ham lige inden sengetid.
Du skriver, at han endnu gerne må få 2 flasker i løbet af et døgn (1 i forbindelse med putning til natten og 1 sent om aftenen). Mit spørgsmål er, om du har nogle forslag til, hvad jeg skal gøre, når han vågner flere gange i løbet af natten og vil have mælk? Indtil videre har vi ikke rigtig kunne finde nogen måde at få ham til at falde til ro på uden flasken. Han bliver meget ked af det, og det hjælper ikke at tage ham op til os :-( Det virker ikke som om, at det er os, han har brug for, for at føle sig tryg men nærmere flasken.
Mange hilsner
Sara